• Τι είναι & τι θα ‘θελα να είναι

    Η Ελευθερουτοπία ξεκίνησε ως ένα μπλογκ για τη λογοκρισία ενός συγκεκριμένου ρεπορτάζ στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία. Θα 'θελα, όμως, να άνοιγε τη συζήτηση για το γενικότερο πρόβλημα λογοκρισίας που υπάρχει στην εφημερίδα. Ακόμα πιο πολύ θα 'θελα να άνοιγε τη συζήτηση για τη λογοκρισία σε όλα τα ελληνικά ΜΜΕ.
  • 2007 / Το ρεπορτάζ & η λογοκρισία

    Τον Ιούλιο του 2007, ένα ρεπορτάζ μου για την ποιότητα των λαδιών στα McDonald's και τα Goody's προσέκρουσε σε μια γελοία διαπλοκή εντός της εφημερίδας: Διαπλοκή μεταξύ της ηγεσίας της Κ.Ε. και μιας δημοσιογράφου της Κ.Ε. (που έχει φραντσάιζ των Goody's) με την ίδια τη Goody's. Η ηγεσία της Κ.Ε. έκοψε το ρεπορτάζ. Όταν ζήτησα εξηγήσεις, η διεύθυνση προσπάθησε να με απολύσει και με έβαλε στο ψυγείο.
  • 2008 / Απόλυση & μπλογκ

    Μετά από ένα χρόνιο αναγκαστικού ψυγείου, στα μέσα του καλοκαιριού η εργοδοσία της Κ.Ε. με απέλυσε. Ταυτόχρονα, έφτιαξα αυτό το μπλογκ για μιλήσω επωνύμως για όσα είχαν συμβεί.
  • 2009 / Τα Goody’s καταργούν το φοινικέλαιο

    Τα Goody's καταργούν το φοινικέλαιο και καλούν την καθηγήτρια Τριχοπούλου (βασική πηγή του κομμένου ρεπορτάζ, την οποία η διεύθυνση της Κ.Ε. αμφισβήτησε επειδή στρεφόταν εναντίον του φοινικελαίου) να προλογίσει τη νέα καμπάνια της εταιρείας.
  • Στατιστικά

    • 64,211 hits

Αγαπάς την έρευνα; Απόλυση!

Η Κυριακάτικη έγινε Κυριακάλπικη*. Έχει παρεισφρήσει ένα «λ» και ένα «π». «Λ» όπως λογοκρισία, «π» όπως παρέμβαση υπέρ μιας εταιρείας.

Αυτό το κάτι-σαν-μπλογκ διηγείται την ιστορία μιας λογοκρισίας και μιας απόλυσης σε μία από τις μεγαλύτερες ελληνικές εφημερίδες. Στην «αριστερή» Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία. Και, όλα αυτά, για να προστατευθεί μια εταιρεία φαστ-φουντ, η Goody’s.

Δεν πρόκειται για την πρώτη, ούτε για την τελευταία λογοκρισία στον ελληνικό τύπο. Ούτε καν για την πιο σημαντική – το ρεπορτάζ που τα προκάλεσε όλα αυτά ήταν ένα κανονικό ρεπορτάζ. (Με μία διαφορά: αντί να θεωρητικολογεί, αναφερόταν σε συγκεκριμένες εταιρείες, με το όνομά τους). Αυτό που κάνει την ιστορία αυτή ξεχωριστή είναι ότι δεν μένει μυστική, ούτε καταγγέλλεται με την ευκολία της ανωνυμίας. Την παρουσιάζω και την υπογράφω με το όνομά μου. Τι υπέροχο πράγμα το Ίντερνετ…

Εδώ πρέπει να κάνω μια διευκρίνιση: Το μπλογκ αυτό αφορά στο μεγαλύτερο κομμάτι του την Κυριακάτικη και όχι την καθημερινή Ελευθεροτυπία. Το πρόβλημα λογοκρισίας που αντιμετώπισα αφορά την Κ.Ε. και όχι την καθημερινή «Ε».

Οι άνθρωποι εκτός της «Ε», και εκτός του δημοσιογραφικού χώρου, δεν ξέρουν ότι οι δύο εφημερίδες έχουν ξεχωριστή διεύθυνση, ξεχωριστό προσωπικό, ξεχωριστά γραφεία (εντός του ίδιου κτηρίου) και σε ορισμένα θέματα διαφορετική φιλοσοφία. Φυσικά, έχουν κοινή εργοδοσία, κοινό εκδότη, και σε ορισμένες περιπτώσεις, δημοσιογράφοι της μιας εφημερίδας γράφουν στην άλλη. Ομως, εγώ έχω ζήσει την Κ.Ε., αυτήν ξέρω, και γι αυτήν γράφω.

Η υπόθεση σε δυο λόγια:

Το καλοκαίρι του 2007, με αφορμή την απαγόρευση στη Νέα Υόρκη των τρανς (επιβλαβών λιπαρών οξέων που χρησιμοποιούνται κατά κόρον στα φαστ-φουντ), κάναμε μαζί με μια συνάδελφο, και κατόπιν συνεννόησης με τη διεύθυνση της εφημερίδας, ένα ρεπορτάζ το οποίο:

(1) διερευνούσε αν υπάρχουν τρανς λιπαρά στα τρόφιμα που κυκλοφορούν στη χώρα μας

(2) ζητούσε την άποψη των δύο μεγαλύτερων εταιρειών φαστ-φουντ στη χώρα μας (McDonald’s και Goody’s) σε σχέση με τα τρανς.

Μετά από εκτεταμένη έρευνα (δες τις πηγές μας), το ρεπορτάζ μας αποκάλυπτε δύο σοβαρά πράγματα:

* ένα γενικό πρόβλημα δημόσιας υγείας: τα τρανς λιπαρά οξέα, παρότι θεωρούνται επικίνδυνα και έχουν απαγορευθεί σε άλλα μέρη του κόσμου, χρησιμοποιούνται ελεύθερα σε πάρα πολλά προΐόντα που κυκλοφορούν στη χώρα μας, και μάλιστα χωρίς σήμανση και χωρίς έλεγχο!

* ένα ειδικό πρόβλημα στις δύο μεγαλύτερες εταιρείες φαστ-φουντ: η McDonald’s απέσυρε τα τρανς στη Νέα Υόρκη αλλά εξακολουθούσε να τα χρησιμοποιεί στην Ελλάδα! Tα Goody’s, ενώ δεν χρησιμοποιούσαν τρανς, χρησιμοποιούσαν φοινικέλαιο, το οποίο σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (pdf), είναι ιδιαιτέρως επιβλαβές.

Έλα όμως, που στη διεύθυνση της εφημερίδας (στον διευθυντή Γιάννη Βλαστάρη και στον αρχισυντάκτη Βαγγέλη Σιαφάκα) δεν άρεσε ένα από όλα τα στοιχεία που προέκυπταν από το ρεπορτάζ. Γιατί δεν άρεσε; Διότι… τράκαρε σε μια γελοία διαπλοκή εντός της εφημερίδας: Διαπλοκή μεταξύ της διεύθυνσης της ΚΕ (διευθυντή και αρχισυντάκτη) και μιας δημοσιογράφου της ΚΕ (η οποία ταυτόχρονα ως επιχειρηματίας (!) έχει φραντσάιζ των Goody’s) με την ίδια τη Goody’s.

Η διεύθυνση της Κ.Ε. έκοψε το ρεπορτάζ. Αλλά αυτό δεν ήταν τίποτα μπροστά σε αυτό που θα ακολουθούσε…

Όταν οι δύο συντάκτες ζητήσαμε εξηγήσεις, ακολούθησε η δίωξή μας: Κατηγορηθήκαμε ως «εχθροί της εφημερίδας» και απειληθήκαμε με απόλυση αν δεν ζητήσουμε «συγγνώμη».

Η συνάδελφος με την οποία συνυπογράψαμε το ρεπορτάζ τους μούτζωσε και παραιτήθηκε. Εγώ διεκδίκησα το δίκιο μου εντός της εφημερίδας, πιστεύοντας στις περίφημες «ανοιχτές διαδικασίες» της Ελευθεροτυπίας. Έθεσα το θέμα όλο και πιο ψηλά, προφορικά και εγγράφως: από τον αρχισυντάκτη (Σιαφάκα) στον διευθυντή (Βλαστάρη), από κει στον εκδότη (Θανάση Τεγόπουλο) και τελικά στην ιδιοκτήτρια (Μάνια Τεγοπούλου).

Παράλληλα ενημέρωσα την ΕΣΗΕΑ (τον εκπρόσωπο των εργαζομένων, Πάνο Σώκο) αλλά επέλεξα να μην δημοσιοποιήσω την ιστορία προς τα έξω: Ούτε κουτσομπολιά στους διαδρόμους, ούτε ανώνυμα ποστ στα δημοσιογραφικά μπλογκ, ούτε διαρροές στις ανταγωνιστικές εφημερίδες…

Ο Γ. Βλαστάρης ζήτησε την απόλυσή μου, η  Μάνια Τεγοπούλου αρνήθηκε να με απολύσει («δεν υπάρχει λόγος απόλυσης») και με έβαλε επισήμως στο ψυγείο: χωρίς γραφείο, χωρίς τηλέφωνο, χωρίς δημοσιεύσεις, τιμωρώντας με για το ρεπορτάζ που έγραψα. Από τότε, τέσσερις φορές μού ζητήθηκε από την εφημερίδα να παραιτηθώ (λαμβάνοντας την αποζημίωση της απόλυσης) αλλά δεν δέχτηκα. Τελικά, μετά από έναν ολόκληρο χρόνο παροπλισμού, στις 31/7/2008, μού επιδόθηκε το χαρτί της απόλυσης. (Ιδού!)

Νομίζω πως έχω πλέον το δικαίωμα να πω δημοσίως τη δική μου εκδοχή για την υπόθεση.

Νικόλας Λεοντόπουλος, καλοκαίρι 2008

* Επί του uploadηρίου: Λίγο πριν βγάλω το μπλογκ στον αέρα, άλλαξα γνώμη για τον τίτλο. Ο αρχικός τίτλος ήταν Κυριακάλπικη. Αλλά, παρότι μού άρεσε πολύ, και είναι πέρα για πέρα αληθινός, τον άλλαξα γιατί σε ένα βαθμό ήταν άδικος: Η Κυριακάτικη δεν είναι μόνο η Κυριακάλπικη του Βλαστάρη, του Σιαφάκα, της δημοσιογράφου-επιχειρηματία και της αυλής τους. Δεν είναι καν μόνο η Κυριακάτικη της Μάνιας. Το τι είναι το λέω καλύτερα εδώ. (Πάντως, για να μην πάρω όλη τη δόξα, και οι δύο τίτλοι ήταν εμπνεύσεις μίας φίλης εκτός της Κ.Ε.). Και, έτσι, επέλεξα ως τίτλο την ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΤΟΠΙΑ: Την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία όπως θα θέλαμε να είναι. Πίσω στην αρχή…

87 Σχόλια

  1. Συγνώμη κύριε Λεοντόπουλε… Ερώτηση… Εάν δεν είχατε απολυθεί, θα κάνατε την καταγγελία για την λογοκρισία ή θα την έτρωγε η μαρμάγκα;
    Φυσικά δεν περιμένω καμία απάντηση, αφού όποια και εάν είναι αυτή είναι κατόπιν εορτής. Είναι ερώτηση που πρέπει να απαντήσετε εσείς στον εαυτό σας.
    Όπως και να έχει πάντως, δεν είναι κάτι νέο αυτό που έγινε, έχει γίνει πολλές φορές και θα γίνεται και στο μέλλον. Παρόλα αυτά λυπάμαι πολύ για την απόλυση σας, τουλάχιστον είχαμε την δυνατότητα να διαβάσουμε το άρθρο ολόκληρο μέσα από το μπλογκ…

    Lykos
    ….

    Lyke, απαντάω στο σχόλιό σας με ξεχωριστό ποστ εδώ. Ευχαριστώ.
    Νικόλας

  2. Παρά το ότι κανει πλεον δε πέφτει πό κανένα σύννεφο, έχει το ενδιαφέρον του το περιστατικό σας.

    Μα τέτοια πράγματα στην Ελευθεροτυπία? Τστστς…
    Καλή συνέχεια!

  3. Κύριε Λεοντόπουλε,

    Συγχαρητήρια για την απόφασή σας να δημοσιεύσετε το επίμαχο ρεπορτάζ για να καταλάβει επιτέλους η πλειοψηφία του κοινού ότι η ενημέρωση είναι ελεγχόμενη και ο βαθμός της πληροφόρησης κατευθύνεται από κέντρα ελέγχου που διαπλέκονται με το οικονομικό σύστημα της χώρας.

    Ίσως θα άξιζε τον κόπο να προωθήσετε την καταγγελία σας και στον κ. Τριανταφυλλόπουλο ή σε άλλα δημ/κα blogs.

    Ελπίζω να διαβάσουμε σύντομα νέα άρθρα σας, σε νέα δημοσιογραφική στέγη!

    chris

  4. Αν μας λέγατε επίσης για ποιό λόγο η Ελευθεροτυπία δεν γουστάρει τα Ρωσικά ΤΟΜΑ ΒΜΡ-3 θα ήταν ακόμη καλύτερο για να δούμε πόσο βαθιά χωμένοι στη διαπλοκή είναι κάποιοι.

  5. Που πήγατε και μπλέξατε ? Πίσω από την Goody’s είναι η μεγαλύτερη οικονομική εταιρεία βλέπε malfin έχει εξαγοράσει τις πιο βιώσιμες εταιρείες τηςΕλλάδας πληρώνει αδρά για το κύρος της.
    Πάντως «ουδεν κακόν αμιγές καλού» εύχομαι να δικαιωθείται από αυτή την υπόθεση και να βρήτε καλύτερη θέση !!

  6. Το θέμα παραμένει ότι παραπλανούνται τουλάχιστον παιδιά βάζοντας την ζωή τους ένας Θεός ξέρει σε τι κινδύνους.
    Και ανάθεμα αν ξέρει κανείς αυτή την λεπτομέρεια με το φοινικέλαιο. Αναρωτιέμαι αν πάθαινε τίποτα το παιδί(εύχομαι να μην συμβεί ποτέ κάτι τέτοιο) των «κυρίων» και «κυριών» που μάχονται υπερασπιζόμενοι την τσέπη τους και τον θάνατο των άλλων…..θα έκαναν πάλι τα ίδια? Ανάξια άτομα μπροστά στο δώρο της ζωής, δεν υπάρχουν λόγια και χαρακτηρισμοί..

  7. Η κατάντια της 4ης εξουσίας…
    Που υποτίθεται ότι θα ελέγξει τις άλλες 3 εξουσίες.
    Νικόλα Λεοντόπουλε, καλή δύναμη!

  8. Και μια και πέρασα τυχαία από εδώ, απόψε στο ΟΑΚΑ είδε ΠΑΟ ο κ.Βλαστάρης δίπλα στον κ.Πατέρα.

    Πράγμα βέβαια που μπορεί να μη σημαίνει και απολύτως τίποτα…

  9. Ο Τρίμης που είναι ΔΣ της ΕΣΗΕΑ δεν είδε τίποτε από όλα αυτά;

  10. Αγαπητέ συνάδελφε, το πολύ ενδιαφέρον κείμενο σας θα αναδημοσιευθεί στην εφημερίδα μας το Σάββατο 30 Αυγούστου.

    Κώστας Παπαδάκος
    Αρχισυντάκτης

    kostas_papadakos@yahoo.gr

  11. Μπράβο για τον τσαμπουκά σου να τα βάλεις με τους νταβατζήδες.Όπως κατάλαβες σε τιμωρούν οι πολυθεσίτες συνάδελφοί σου που εκτός των πολιτικών προστατεύουν και τις πολυεθνικές.
    Καλό κουράγιο

  12. Ένα σχόλιο ακόμη, ο μόνος που λέει τα πράγματα με το όνομά τους είναι ο γιατρούλης με το όζον όταν αναφέρεται στο σκατάμ. Θέλω να δω ποιός αντισταθεί σε αυτές τις παραπλανητικές διαφημίσεις, ειδικά τώρα που λένε ότι είναι όπως το μουρουνέλαιο. Ποιός όμως ,υπάρχει κανείς ?

  13. ΚΑΛΩΣ ΤΟΝΑ ΚΙ ΑΣ ΑΡΓΗΣΕ!

    Δεν περίμενες βέβαια φίλε Νικόλα «νάρθει η σειρά σου» για να καταλάβεις τι σημαίνει ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΤΟΠΙΑ. Ελευθερουτοπία είναι κάθε εμπορευματοποιημένη δημοσιογραφική προσπάθεια, ιδιαίτερα όταν οι ειδήσεις αποτελούν προϊόντα μεγάλων εταιρειών που μοναδικό σκοπό και στόχο έχουν του κέρδος.
    Η πληροφορία αποτελεί προϊόν προς πώληση και ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ενώ η πληροφόρηση ΥΠΑΚΟΥΕΙ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ τους νόμους της ζούγκλας (βλέπε, αγοράς). Συμβιβάσου με την πραγματικότητα και μην τρέφεις αυταπάτες. αΝΕΞΆΡΤΗΤΑ ΑΠΟ

  14. ΚΑΛΩΣ ΤΟΝΑ ΚΙ ΑΣ ΑΡΓΗΣΕ!

    Δεν περίμενες βέβαια φίλε Νικόλα «νάρθει η σειρά σου» για να καταλάβεις τι σημαίνει ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΤΟΠΙΑ. Ελευθερουτοπία είναι κάθε εμπορευματοποιημένη δημοσιογραφική προσπάθεια, ιδιαίτερα όταν οι ειδήσεις αποτελούν προϊόντα μεγάλων εταιρειών που μοναδικό σκοπό και στόχο έχουν του κέρδος.
    Η πληροφορία αποτελεί προϊόν προς πώληση και ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ενώ η πληροφόρηση ΥΠΑΚΟΥΕΙ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ τους νόμους της ζούγκλας (βλέπε, αγοράς). Συμβιβάσου με την πραγματικότητα και μην τρέφεις αυταπάτες. Αν έχεις δύναμη και κουράγιο να συνεχίσεις το blog είναι μια θαυμάσια ευκαιρία. Συνέχισε να κάνεις ρεπορτάζ και να δημοσιοποιείς τα αποτελέσματα. όσο αντέξεις κι όσο σε αφήσουνε…Ωστόσω νάσαι σίγουρος ότι θα υπάρξουν άνθρωποι που θα αναγνωρίσουνε τη προσφορά σου και σίγουρα θα βρείς κι άλλους να σου συμπαρασταθούν σε μια τέτοια προσπάθεια.

    Καλή τύχη.

  15. […] στους εκπροσώπους της ΕΣΗΕΑ. (Όλα αυτά τα λέω εν τάχει εδώ και αναλυτικά […]

  16. Φιλε δεν ξερω ποια θα ειναι η τυχη σου στο δημοσιογραφικο χωρο απο δω και περα.
    Ομως καλα εκανες και τα ειπες εστω και αργα.
    Καποτε πρεπει να μαθει ο κοσμος ποιοι ειναι ολοι αυτοι που δηθεν νοιαζονται για το λαο και «υπηρετουν» την αληθεια ,τη δημοκρατια ,την ενημερωση.
    Μεγαλοεκδοτες και μεγαλοδημοσιογραφοι διαπλεκομενοι που μπροστα στην κονομα και τις επιχειρηματικες ισοροπιες δεν υπολογιζουν ουτε την υγεια των δικων των παιδιων.
    Υπομονη και καλη συνεχεια.

  17. Μισό λεπτο γιατί θα τρελλαθουμε.

    Θελεις δηλαδή να μας πεις ότι ο Σιαφάκας (αρχισυντάκτης), Βλαστάρης (διευθυντής), Θανάσης Τεγόπουλος (εκδότης), Μάνια Τεγοπούλου (ιδιοκτήτρια) συμμάχησαν στο πλευρό μιας δημοσιογραφού -επιχειρηματία η οποία έχει καταστήματα franchise Goody’s στη Ρόδο??? Χάρη της χρωστάνε ή τους ταίζει με χάμπουργκερ και φοβούνται μην χάσουν το φαί; Μήπως σου πέρασε από το μυαλό ότι το ρεπορταζ σας απλώς δεν ήταν επαρκές;
    Επίτρεψε μου να γνωρίζω καποια πραγματα και να σου πως ότι η έρευνα και η δημοσιογραφία που νομίζεις οτι κάνεις δεν γίνεται ούτε από το ίντερνετ, ούτε μέσω mail. Η πιάτσα ειναι μικρή Λεοντόπουλε – Πετροπούλου και ξέρει, δεν περιμένει blogs να μαθει.
    Και επειδή μιλας για λογοκρισία, περιμένω να δω εάν θα δημοσιευτεί το σχόλιο μου.

  18. Μην τρελαθείς- πριν μας πείς το ονομά σου.

    Γιατί εφόσον γνωρίζεις δεν θα έπρεπε να φοβάσαι.

  19. Το πιο τρομακτικο ειναι οτι υπαρχουν Ελληναρες σαν τον κ.anagnostis (anagnostis, στο Αύγουστος 29th, 2008 στο 9:40 π.μ.).

    Θελω να ελπίζω οτι τα παιρνεις και εσυ χοντρα και δεν τα γραφεις αυτα απο ηλιθιοτητα… Γιατι αν υπαρχουν ακομα εν ετη 2008 ΤΟΣΟ ΗΛΙΘΙΟΙ Ελληνες τοτε δνε μας σωζει τιποτα…

    spyros

    PS: Sorry που εριξα το επιπεδο και να με λογοκρινεται αν το θεωρειτε απαραιτητο….

  20. Πάντως, αν ο καθ. Γεωργίου κατέθετε αγωγή για δυσφήμιση, δε θα τον αδικούσα.

  21. Σχετικά με το σχόλιο του anagnostis (Αύγουστος 29th, 2008 στο 9:40 π.μ.):
    Όχι, anagnostis, δεν πιστεύω ότι το ρεπορτάζ κόπηκε ως ανεπαρκές. Υπενθυμίζω ότι για τη διεύθυνση της ΚΕ ανεπαρκείς ήταν μόνο οι λέξεις που αναφέρονταν στα Goody’s. 85 λ. σε σύνολο 1600. Πάντως, το κομμένο ρεπορτάζ για όποιον θέλει να το κρίνει είναι εδώ, μαζί με τις πηγές του και την αλληλογραφία με τις εταιρείες.
    Νικόλας

  22. τα επιχειρηματά σου με συνταραξαν spyros. ετσι γραφεις κιολας;

  23. τα επιχειρηματά σου με συνταραξαν spyros. ετσι γραφεις κιολας;

  24. γιατί ρε anagnostis, με ποιόν περίμενες να συμμαχούσε ο Βλαστάρης; Αυτός πριν κάτι χρόνια, όταν ήταν υποψήφιος για Δημοσιογράφος της Χρονιάς από το περιοδικο Status, έβαζε τις γραμματείς του κι έστελναν ψηφοδέλτια στο όνομά του. Πάνω από 100 είχαν έρθει με τον ίδιο γραφικό χαρακτήρα. Καταλαβαίνεις τί φοιράματός είναι; Όσο για τα Goody’s, μην κάνεις ότι δεν ξέρεις ότι είναι ιδιοκτησίας Φώλια…

  25. Διάβασα λίγο το pdf που παραθέτεις απο τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, και νομίζω δεν βγαίνει από το άρθρο σου κάποια συνταρακτική ανακάλυψη… Τα υλικά που χρησιμοποιούν τα φαστ φουντ κατάτασσονται στην ίδια κατηγορία με την κατανάλωση αλκοόλ όσον αφορά τον κίνδυνο πρόκλησης καρδιακών προβλημάτων.
    Γενικά το ενδιαφέρον σε αυτήν την υπόθεση είναι γιατί έγινε τόση φασαρία για αυτό το θέμα, μιάς και πιστέυω ότι όλος ο κόσμος ξέρει πλέον ότι τα φαστ φουντ δεν προσφέρουν και τόσο υγιεινό φαγητό. Το «supersize me» εξάλλου δεν είχε αφήσει και πολλές απορίες για αυτό το θέμα.

  26. τα goodys εδω και χρονια δεν ειναι ιδιοκτησίας Φωλια. Καλο ειναι να ξέρεις τι λες γιατί εκτίθεσαι ανεπανορθωτα. όσο για τις δηθεν αποκαλυψεις του ρεπορταζ, ο dfot νομιζω θετει τα πραγματα στη σωστη τους βαση.

  27. Άλλη είναι η αποκάλυψη. Ότι ένας δικαιοχρήστης κατάφερε και επέβαλε λογοκρισία σε έναν δημοσιογράφο που έκανε τη δουλειά του.

    Ωραία πράγματα.

  28. η εμπαθεια απέναντι στη Ρ.Σ.ειναι εμφανής. ολα τα αλλα ειναι προφασεις εν αμαρτίαις. κριμα, γιατι εμπλεκεται μια εφημερίδα με τα καλά και τα στραβα της όπως ολες οι επιχειρησεις εξαλλου. get over it.

  29. Η δική μου ανάγνωση των γεγονότων:

    1. Υπήρξε μερική επιπολαιότητα από πλευράς συντακτών, καθώς προσπάθησαν να εκπληρώσουν αρχικά μια έρευνα και ένα άρθρο σε λίγες μέρες (σύμφωνα με το ημερολόγιο). Δεν ξέρω αν πράγματι όλα «ερευνώνται» και γράφονται σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα από τους δημοσιογράφους, αλλά μου φαίνεται πρόχειρο και σίγουρα αυτό έδωσε «πάτημα» στον αρχισυντάκτη. Ως προς το θέμα, αν και είναι ευρέως γνωστή η κακή ποιότητα φαγητού των φαστ-φούντ, είναι ενδιαφέρον να ξαναγράφονται άρθρα και να αναφέρονται νέες πρακτικές απαγόρευσης και προστασίας.

    2. Δε βρίσκω ύποπτη τη στάση του αρχισυντάκτη να επικοινωνήσει μόνο με τα Goody’s, εξάλλου μόνο με το φοινικέλαιο υπήρξε διάσταση απόψεων.

    3. Η «επίθεση» στη συνέχεια του αρχισυντάκτη προς τους συντάκτες φαίνεται ύποπτη και πιθανότητα καταδεικνύει προσπάθεια «συγκάλυψης» (η λέξη διαπλοκή μου φαίνεται μάλλον γελοία).

    4. Από εδώ και πέρα, η στάση και των δύο πλευρών ήταν άκρως υπερβολική (φανερώνει προηγούμενα και εμπάθεια από όλες τις πλευρές), σε βαθμό που κανείς πια δε μπορούσε να σταματήσει τις εξελίξεις. Τη μεγαλύτερη ευθύνη την έχει η διεύθυνση, καθώς είναι προφανής η έλλειψη ικανότητάς της να διαχειριστεί και να συμπεριφερθεί σωστά στους εργαζομένους της. Είναι όμως επίσης προφανής, η έλλειψη ικανότητας (ή διάθεσης) από τους εργαζομένους να κατανοήσουν τη στάση και θέση της διεύθυνσης, ειδικότερα όταν την καταγγέλλουν με βαρύτατες κατηγορίες λογοκρισίας επισήμως στην ένωση και τα συνδικαλιστικά τους όργανα. Αν θεωρείτε ότι ο εργοδότης σας (συμπεριλαμβανομένων των αρχισυντάκτη, διευθυντή, ιδιοκτήτη) παρανομεί ή δε συνάδει με τις αρχές σας, τότε μάλλον πρέπει να παραιτηθείτε.

    Νομίζω ότι εκεί που οδήγησαν τα πράγματα και οι δύο πλευρές, η απομάκρυνση (οικειοθελής ή μη) των εργαζομένων ήταν δεδομένη.

  30. Νικόλα μην πτοείσαι από τους διαφόρους κολλητούς και γλύφτες , πάντα υπάρχουν σαν αναπόφευκτο κακό. Να σαι σίγουρος η συντριπτική πλειοψηφία που διαβάζει αυτά που γράφεις καταλαβαίνει και τάσσεται υπέρ σου. Καλή δύναμη.

  31. Νικόλα, νομίζω ότι συμφωνείς ότι για να υπάρχει διαπλοκή θα πρέπει να υπάρχει αμοιβαίο όφελος. Νομίζω ότι παρουσιάζεις ξεκάθαρα το πιθανό όφελος προς τη μία πλευρά (λογοκρισία για αποφυγή δυσφήμισης των Goody’s). Δεν είναι όμως ξεκάθαρο το όφελος της άλλης πλευράς (Βλαστάρη, Σιαφάκα, κλπ.) με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζεις αναπόφευκτα σχόλια, όπως αυτά του anagnostis περί χάμπουργκερ.

    Μπορείς να αποκαλύψεις (αν γνωρίζεις) που ακριβώς εντοπίζεις τη διαπλοκή (μεταξύ Βλαστάρη-Σιαφάκα και εταιρείας ή μεταξύ Βλαστάρη-Σιαφάκα και της δημοσιογράφου) και ποιό το όφελος της πλευράς Β-Σ; έχει η δημοσιογράφος π.χ. ξενοδοχεία στη Ρόδο όπου μένανε οι δυό τους τσάμπα;

    Καταλαβαίνω ότι είναι αρκετά δύσκολο να απαντήσεις ευθέως, αλλά νομίζω ότι αφού το έφτασες μέχρι εδώ πρέπει να το ερευνήσεις και να καταθέσεις τα ευρήματά σου. Διαφορετικά φοβάμαι ότι απλά θα μείνει ως μια ακόμα γραφική καταγγελία του τύπου «όλοι τα παίρνουν» και εσύ ως θύμα μιας προσωπικής διαμάχης και εμπάθειας σε εργασιακό χώρο και όχι διαπλοκής.

  32. Φίλε Miles ο Νικόλας έχει πει πολύ λιγότερα από όσα θα μπορουσε για αυτούς που του έκαναν τη ζωή δύσκολη στην Κυριακάτικη. Και φυσικά δεν είναι ο μόνος που πέρασε άσχημα ή λογοκρίθηκε. Είμαστε πολλοί αυτοί που έχουμε πάθει τα ίδια απλά φοβόμαστε. Αυτή είναι η αλήθεια. Αυτός τόλμησε. Όσο για τη διαπλοκή, ο Νικόλας (ας με διορθώσει αν κάνω λάθος) δεν εννοεί ότι ο Σιαφάκας τα παίρνει από τη Γκούντις. Απλά η επιχειρηματίας είναι ένα πρόσωπο που βρίσκεται εκεί ως χομπίστα (δεν έχει σχέση με όλους εμάς που παλεύουμε για το μεροκάματο) και «φίλη» του περιβάλλοντος της Κ.Ε. Ισχυρή φίλη μάλιστα , με λεφτά, γνωριμίες, διασυνδέσεις…Καταλαβαίνετε τους είναι χρήσιμη. Όσο για τις διακοπές, φυσικά και έχουν κάνει διακοπές στο πολυτελές ξενοδοχείο της εκεί τα στελέχη της Κ.Ε, αλλά αυτό από μόνο του δεν αποδεικνύει κάτι και ο Νικόλας πρέπει να είναι προσεχτικός (εκτός από το ότι αξιοπρεπής όπως θα πρόσεξες). Πολλά ξέρει και θα μπορούσε να γράψει. Όπως πολλά ξέρουμε πολλοί. Κάποια όμως ενώ τα ξέρουμε (π.χ για τη Μερσέντες….) δεν θέλουμε να τα δημοσιοποιήσουμε για να μην εκθέσουμε τόσο τους ανθρώπους που ξεπέσαν τόσο πολύ. Νικόλα κουράγιο… Σύντομα θα βρουν το κουράγιο και θα μιλήσουν κι άλλοι που σήμερα σιωπούν.
    Φίλε μπράβο σου
    μη ξεχνάς: ο τολμών νικά!

  33. ΝίκοΧ αυτά με τις αυλές και την ευνοιοκρατία ισχύουν λίγο πολύ σε όλες τις εφημερίδες (αν και στην καθημερινή Ελευθεροτυπία η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη. Ο δεύτερος όροφος μοιάζει παράδεισος σε σύγκριση με τον τρίτο, αυτό όλοι το παραδέχονται). Αυτό που κάνει τη διαφορά στην Κ.Ε δεν είναι μόνο η ακραία λογοκρισία που πραγματικά ούτε στο ΒΗΜΑ , ούτε στην Καθημερινή, ούτε στον Ελεύθερο Τύπο συμβαίνει, αλλά η βαθειά και πρωτόγνωρη περιφρόνηση του διευθυντή της για κάθε εργαζόμενο δημοσιογράφο. Ακόμα και για τους αρχισυντάκτες του. Κι αυτούς τους περιφρονεί και τους ειρωνεύεται επιδεικτικά (ο κοντός…και άλλα επίθετα) οι οποιοι με τη σειρά τους εφαρμόζουν το ίδιο μοντέλο συμπεριφοράς στους υφισταμένους τους. Για τον διευθυντή της Κ.Ε είναι όλοι τους άχρηστοι και τεμπέληδες -εκτός από τον ίδιο. Κανένας δεν ξέρει να γράφει -εκτός από τον ίδιο. Για αυτό και κάθε Πέμπτη και Παρασκευή περιλαμβάνει τα κείμενα των ταλαίπωρων δημοσιογράφων και τα κάνει αγνώριστα. Με το μαύρο μαρκαδοράκι του σβήνει, σβήνει, σβήνει και τα ξαναγράφει ….ΣΩΣΤΑ φυσικά. Όπως θα έπρεπε να είναι γραμμένα. Με το δικό του στυλ. Α, και απεχθάνεται κάθε λόγια έκφραση. Όπου δει κάποια που του φαίνεται τέτοια την εξαφανίζει. Τα κείμενα τα θέλει στεγνά, περιγραφικά. Κατά προτίμηση με αστερίσκους, σαν τίτλους. Και να έχουν και καμία εξυπνάδα, από αυτές του γούστου του. Πολλές φορές έχω δει συντάκτες να κλαίνε τη Δευτέρα όταν βλέπουν τα κείμενα τους, πως τα έδωσαν και πως δημοσιεύτηκαν. Πολλοί δεν αγοράζουν την Κυριακή εφημερίδα γιατί ντρέπονται να τα δουν. Βέβαια ο διευθυντής που θεωρεί ότι μόνο αυτός σε όλη την Κ.Ε ξέρει να γράφει (το λέει ό ίδιος συχνά) περηφανεύεται για τα κείμενα της εφημερίδας του τα οποία θεωρεί σπουδαία και δεν δέχεται καμία κριτική. Κ’άποιοι προσπάθησαν να εκφράσουν διαφορετική άποψη, αλλά…τι ξέρουν αυτοί. Ακόμα και στον επικεφαλής του πολιτικού ρεπορτάζ (ρωτείστε τους υλατζήδες) διορθώνει τα κείμενα. Και φυσικα φέρεται σε όλους σα να είναι σκουπίδια. Για αυτό και δεν υπάρχει ούτε ένας άνθρωπος πλέον στην Κ.Ε που να τρέφει εκτίμηση για το διευθυντή του. Ούτε ένας!
    Ας κάνει ένα τεστ η Μάνια Τεγοπούλου : Ας πάει στην Κ.Ε να ρωτήσει πόσοι θέλουν να κατέβουν στον δεύτερο όροφο. Σας βεβαιώ, θα αδειάσει ο τρίτος.

  34. Απαισιόδοξε γιατί δε μιλάτε κι εσείς όπως ο Νικόλας; Σας έχουν φοβίσει, σας έχουν κάνει δειλούς. Που είναι η αλληλεγγύη των αριστερών (υποτίθεται) εργαζομένων της Ελευθεροτυπίας. Ένας άνθρωπος απολύθηκε. Ένας συνάδελφός σας. Τι κάνατε; Ούτε μία απεργία. Τι κάνει ο εκπρόσωπος; Έκανε καταγγελία στην ΕΣΗΕΑ; Τι κάνει η ΕΣΗΕΑ. Σήμερα απολύθηκε ο Νικόλας, αύριο όσοι δεν αντιδράτε τώρα, θα έρθει η σειρά σας.

  35. Μόνος του έφαγε τα μούτρα του. Ας πρόσεχε. Υπάρχουν κι άλλοι σπουδαίοι δημοσιογράφοι που έχουν περάσει χειρότερα από τον Βλαστάρη και δεν μιλάνε πουθενά. Αυτοί δηλαδή δεν αξίζουν; Λιγότερη αλαζονεία παιδιά και μετριάστε το θαυμασμό σας προς το Νικόλα. Έχει κι άλλους καλούς η Ελευθεροτυπία.

  36. Κακώς δε μιλάνε. Να τους ξεμπροστιάσετε. Να τα μάθει όλα η Μάνια Τεγοπούλου που είναι η μόνη καθαρή (ο Θ.Τεγόπουλος πάιζει παιχνίδια) . Ξέρω ότι πολλοί ελπίζουνε σε εκείνη και απορούν γιατί δεν έχει κάνει ακόμα κάτι. Μάνια τα παιδιά στον τρίτο φοβούνται. Η κατάσταση είναι άγρια. Μην τους αφήνεις έτσι. Σε περιμένουν να τους βοηθήσεις.

  37. Akousa prosfata mia oraia synadelfo pou elege oti tis parakolouthoun ta tilephona stin Kyriakatiki. Einai alitheia?

  38. Έχουν ακουστεί κι αυτά, αλλά ας περιοριστούμε στα λιγότερα εμετικά. (Και για το Νικόλα έχει ακουστεί ότι του παρακολουθούσαν το τηλέφωνα… ασε φίλε. Υπάρχουν και ανατριχιαστικές λεπτομέρειες)

  39. Oloi oi kaloi den xorane

  40. Χαίρομαι ειλικρινά όταν υπάρχουν (νέοι) δημοσιογράφοι που δεν έιναι τηλεκατευθυνόμενα παιχνιδάκια στα χέρια των εργοδοτών τους. Το αν το ρεπορτάζ θα προσέφερε κάτι το συνταρακτικό θα το έκρινε το κοινό. Σε κάθε περίπτωση ετοιμάσου να κάνεις άλλη δουλειά καθώς το κύκλωμα των μεγαλοεκδοτών είναι ιδιαίτερα ιντριγκαδόρικο.

  41. αναρωτιέμαι εάν πέρα από τις προσωπικες εμπάθειες μπηκατε στο κοπο να διαβάσετε το ρεπορταζ και εάν τελικως δικαιολογούνται βαρυγδουπες εκφρασεις τυπου λογοκρισια, παρακολουθησεις τηλεφώνων κλπ? Ας βγαλει ο καθενας τα συμπερασματά του…

  42. Ρε φίλε δεν είδαμε την ίδια ευαισθησία όταν φιλαράκι σου και εργοδότης σε μια από τις άλλες σου δουλειές απέλυσε τόσο κόσμο αφού τους είχε στο ψυγείο για ένα χρόνο για να τσεπώσει μόνος του – και το σκυλάκι του – όλη την πίτα για πάρτη του. Για τον Χριστόφορο Κάσδαγλη μιλάω πρώην συνάδελφος την Ελευθεροτυπία. Μέλος της ΕΣΗΕΑ και γνωστός θηριοδαμαστής φοιτητών για πρακτική άσκηση. Εμετικοί όλοι.

  43. α ωραίος ο τύπος! τελικά μία από τα ίδια με αυτούς που κατηγορεί!

  44. Πιο πολύ από όλα μου αρέσει το χαμογελάκι πάνω δεξιά στη σελίδα, δίπλα από το Search.

    Tonight I Shall Sleep (With a Smile on My Face)

  45. … Η αίθουσα του δικαστηρίου ασφυκτικά γεμάτη. Όλοι περιμένουν την απόφαση των δικαστών. Είναι η τέταρτη φορά που ο Ν δικάζεται με την καταγγελία της δυσφήμισης. Τις άλλες φορές την έβγαλε καθαρή. Αυτή τη φορά όμως απέναντί του είναι ο «μεγάλος». Έχει με το μέρος του όλα τα μέσα ενημέρωσης, τα οποία φρόντισε να τον υποστηρίζουν καθ’ όλη τη διάρκεια της δίκης. Η δικαστής ζητά από τον κατηγορούμενο να σηκωθεί. Χρόνια περίμενε αυτή τη στιγμή, της δικαίωσης, της μαρτυρίας. Την επιδίωκε. Η δικαστής, χωρίς να μπορεί να κρύψει την ικανοποίησή της, αναγγέλλει την αθωότητά του. Το ακροατήριο ξεσπά. Όλοι αγκαλιάζονται και εξαπολύουν ύβρεις εναντίον του «μεγάλου». Φίλοι και συνάδελφοι γίνονται κουβάρι γύρω του. Με δυσκολία ο Ν αντιλαμβάνεται ότι το κινητό του κτυπά. Προσπαθεί μέσα στον πανζουρλισμό και τα πανηγύρια να ακούσει. Είναι εκείνη. «Γύρνα», του λέει «η Ελευθερουτοπία σε περιμένει».
    Την άλλη μέρα ο Ν, καθυστερημένα ως συνήθως, περνά την είσοδο της Μίνωος. «Τι ομάδα είσαι;» τον ρωτά ο φύλακας. «Ατρόμητος» απαντά, με το χαμόγελο να φτερουγίζει στο πρόσωπό του. Στον τρίτο τον υποδέχονται με ζητωκραυγές και χειροκροτήματα. Δεν τον πειράζει που δε μίλησαν όταν έπρεπε. Γνωρίζει ότι και αυτός στη θέση τους, ίσως να έκανε το ίδιο. Πάει προς το παλιό του γραφείο. Είναι εκεί. Χαϊδεύει το πληκτρολόγιο, δεκάδες αναμνήσεις περνούν απ’ το μυαλό του. Ακούει πίσω του το όνομά του. Γυρνά και βλέπει δίπλα του τη Ρ.Σ. «Συγγνώμη» του λέει. Ένας συντάκτης πετάγεται μέσα από το πλήθος και ρωτά με ενθουσιασμό «ποιός έχει τώρα σειρά;». «Ο Λάτσης» απαντά «όλοι μαζί θα γκρεμίσουμε το Mall!»…

    Steven Spielberg, «Not A lost case»

    Επειδή όμως η ζωή δεν είναι ταινία, ζήστε εδώ τις πραγματικές εξελίξεις των γεγονότων.

  46. ωχ…
    μήπως πρέπει να προσέχω κι εγώ στα κείμενά μου που γράφω στο gourmet της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας [joke] ; 🙂

    έχω ένα καλό κείμενο φίλε-συνάδελφε [επέτρεψέ μου να σε λέω φίλο-συνάδελφο, μιας και συγκάτοικοι είμαστε όλοι στην Τρέλα των media!]

    Με ονόματα…
    http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=13816&subid=2&tag=10424&pubid=2765147
    τα ονόματα εδώ…
    http://environmentfood.blogspot.com/2008/07/unlimited.html

    να μιλήσουμε κι από κοντά όποτε θες…
    izabet@chem.uoa.gr

    κράτα ψηλά τη Σημαία του Αυτοσεβασμού σου!
    είναι η μόνη που μας έχει μείνει μέσα σε cis trans editors…burritos

  47. Anagnostis η απόλυση ενός εργαζομένου είναι πάντα κάτι κακό για τα δικαιώματα όλων μας. Πως μπορεί κάποιος δημοσιογράφος (εαν είσαι) να χαίρεται για την απόλυση ενός συναδέλφου του;

  48. Όπως και να ερμηνεύει κάποιος τα πράγματα, δεν υπήρξε κανένας πραγματικά σοβαρός λόγος που να δικαιολογεί την απόλυση του Νικόλα. Anagnostis για ποιο λόγο πιστεύεις ότι ο Νικόλας καλώς απολύθηκε;

  49. Βλέπω με λύπη ότι παλιοί φίλοι, γράφοντας σ’ ένα μπλογκ και συζητώντας ένα θέμα στο οποίο δεν εμπλέκομαι, θεώρησαν καλό να ανακατέψουν το όνομά μου. Απαντάω στη ninina (Σεπτέμβριος 3rd, 2008 / 4:30 μ.μ), μόνο και μόνο για να δηλώσω ότι είμαι υπερήφανος για τη σχέση μου με τους φοιτητές μου στο Πάντειο, τόσο αυτούς που πέρασαν από το δημοσιογραφικό εργαστήριο όσο κι εκείνους που έκαναν πρακτική εξάσκηση κοντά μου.

    (Εντάξει, πού και πού τους πίνω το αίμα, αλλά μονάχα στον ελεύθερο χρόνο μου, ποτέ στο πλαίσιο της δουλειάς).

    Χ. Κάσδαγλης

  50. Αγαπητέ Οράτιε,
    Get a life!

  51. Αγαπητέ Mr. Ripley,
    I am trying.

    Get a humor!

  52. Δεν ξέρω τι λέτε εσείς εδώ πέρα αλλά εμένα η Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία είναι η αγαπημένη μου!

  53. Συμφωνώ κι εγώ . Είναι η πιο αντικειμενική. Τα αξίζει τα λεφτά της!

  54. Emena me enohlouse pou itan poly PASOK. Tora pou grafei kala logia gia Karamanli tin pao!

  55. Πάτε καλά; Απολύσανε ένα δημοσιογράφο αφού πρώτα τον λογοκρίνανε κι εσείς λέτε καλά λόγια;

  56. Ντροπή σας να λέτε τέτοια καλά λόγια όταν απολύουν ένα συνάδελφο κι όταν λογοκρίνουν έτσι.

  57. Ninina κόψε το μούσι δε σου πάει πια! Ο λύκος κι αν εγέρασε….

  58. Προς anagnostis

    Εσύ φίλε (που είσαι νιότη που έδειχνες πως θα γινόσουν άλλος) γιατί έχεις συμμαχήσει με την επιχειρηματία; Την απάντηση τη δίνεις μόνος σου. Προφανώς υπολογίζεις στις χάρες και στα χάμπουργκερ…Κρίμα ,κρίμα γιατί κάποτε είχα καλύτερη γνώμη για σένα. Αλλά και στην αστυνομία την καλύτερη δουλειά κάτι τύποι που μοιάζουν με φρικιά τηνκάνουν.

  59. Ένα μόνο με έχει ενοχλήσει. Που δεν δείχνετε σεβασμό στην επιχειρηματία, επειδή την ξέρω και τη συμπαθώ λίγο. Θεωρώ ότι είναι Ο.Κ. Αυτή τι φταίει; Αυτή έκανε τις απολύσεις; Τη δουλειά της κοιτάει και καλά κάνει. Κι αν θέλετε να ξέρετε τα ίδια άτομα που εσείς κατηγορείτε ότι για χάρη της απέλυσαν τον Νικόλα Λ. έχουν εκμεταλευτεί και την ίδια. Να λέμε αλήθεια: δημοσιογραφάρα δεν είναι, πιτσιρίκα δεν είναι (το αντίθετο, θα μπορούσε να είναι μάνα σας) , κουκλάρα δεν είναι. Γιατί την πήραν; Έχετε σκεφτεί πόσο άσχημο είναι να σε κάνουν παρέα για τα λεφτά σου, για το ξενοδοχείο σου, ή μήπως κερδίσουν κάτι; Τα βλέπω και θλίβομαι. Λυπάμαι πολύ. Για αυτό είναι λάθος να πιάνετε στο στόμα μία γυναίκα που θα μπορούσε να είναι η μάνα σας και δεν πάιρνει και η ίδια τις αποφάσεις.

  60. Το θέμα του Νικόλα -συγχώρα με- είναι σημαντικό, ειδικά η απόλυση. Αλλά αυτή καθ’ αυτή η λογοκρισία, συγνώμη ξανά, αλλά είναι η πιο ασήμαντη. Έχουν γίνει πολύ χειρότερα, σε πολύ πιο σημαντικά θέματα. Υπάρχουν πρόσωπα και συμφέροντα που εξυπηρετούνται κανονικά στην Κ.Ε. Γιατί δε μιλούν αυτοί που έχουν θιχτεί; Νικόλα γιατί δε μιλάς για τα χειρότερα που έχουν συμβεί σε άλλους και για την πραγματική λογοκρισία;

  61. Μου αρέσει που όλοι περιμένετε το Νικόλα να πει κάτι. Ακόμα και τα σχόλιά σας είναι ανώνυμα!

  62. @ ρεπορτερ

    Δεν εχω συμμαχήσει με κανένα. Θεωρώ ότι το ρεπορταζ ειναι σε ορισμένα σημεία αδυναμο, δεν τηρήθηκαν οι διαδικασίες (επικοινωνια με εταιρεία μεσω της διαφημιστικής της; αν ειναι δυνατόν) και πιστεύω πως εάν υπήρχε καλύτερος χειρισμός από όλους εκει μεσα τώρα ούτε η εφημερίδα και οι εργαζόμενοί της θα δυσφημούνταν ούτε ενας κατα τα αλλα συμπαθής άνθρωπος θα εχανε την δουλειά του. Υπήρξαν υπερβολές από όλους. Και να μην ακουμε για αστειότητες τύπου λογοκρισία, γιατί τι να πουν και άλλοι στο 3ο.
    όσο για τη νιοτη, τους μπατσους και τις χαρες, αυτα είναι φτηνα επιχειρηματα. δεν εχεις και καλυτερα απο οτι διαβαζω.

  63. Έχω αφήσει σχόλια αναπάντητα και ζητώ συγγνώμη γι αυτό. Θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όσα αναφέρονται προσωπικά σε μένα. Αρχίζοντας φυσικά από τον πιο πιστό αναγνώστη του μπλογκ, τον anagnostis. (Επιτέλους βρήκα πώς να αλλάξω το πώς εμφανίζεται το όνομά μου στα σχόλια. Έτσι αλλάζω το «boublis» σε «Νικόλας».)

  64. anagnostis,

    Επιτέλους κάνουμε λίγη πρόοδο στην επικοινωνία μας. Ξέχνα για λίγο το επίμαχο ρεπορτάζ. Σχετικά με το αν ήταν καλό ή όχι, εσύ τα είπες και εδώ και εδώ και εδώ και εδώ, εγώ τα λέω σε όλο το μπλογκ: εξηγώ γιατί θεωρώ το κομμάτι καλό (κομμένο ρεπορτάζ, πηγές, αλληλογραφία με τις εταιρείες) αλλά και πώς τεκμηριώνεται η συγκάλυψη λόγω Goody’s (δημοσιογράφος-επιχειρηματίας, Καθηγητής Γεωργίου, επτά παρεμβάσεις υπέρ της Goody’s). Εσύ τα θεωρείς όλα αυτά συμπτώσεις. Εγώ λέω πως δύσκολα θα βρεις σε εφημερίδα υπόθεση με περισσότερα γραπτά τεκμήρια λογοκρισίας. ΟΚ – διαφωνούμε.

    Αλλά το μείζον είναι άλλο: Στο σχόλιό σου, αναγνωρίζεις και συ ότι υπάρχει πρόβλημα λογοκρισίας στην Κ.Ε.

    «Και να μην ακουμε για αστειότητες τύπου λογοκρισία, γιατί τι να πουν και άλλοι στο 3ο [στην Κ.Ε., δηλαδή]».

    Συμφωνώ απολύτως μαζί σου. Ναι, άλλα ρεπορτάζ, σημαντικότερα από το δικό μου, έχουν λογοκριθεί ή κοπεί. Ναι, άλλοι συνάδελφοι αντιμετωπίζουν συστηματικό πρόβλημα λογοκρισίας, και όχι περιστασιακό όπως αντιμετώπιζα εγώ.

    Ας ανοίξουμε λοιπόν επιτέλους την κουβέντα για το ευρύτερο πρόβλημα στην Κ.Ε. Θα διάβασες το Πέτρα, Ψαλίδι, Μολύβι, Χαρτί:

    Στην Κυριακάτικη έχουμε φτάσει εδώ και καιρό σε ένα σημείο στο οποίο η λογοκρισία και η αυτολογοκρισία είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Και αυτό δεν αφορά μόνο τα υψηλά συμφέροντα (τη χοντρή διαπλοκή) αλλά και μικροσυμφέροντα. Όσοι γράφουμε ή γράφαμε στην Κ.Ε. ξέρουμε καλά πως επιχειρηματικά και πολιτικά πρόσωπα, ολόκληροι οικονομικοί κλάδοι και πολιτικές οικογένειες (συχνά και από τη δεξιά!), βρίσκονται σε μία άτυπη αλλά γνωστή σε όλους λίστα προστασίας.

    Είναι ψέματα;

    Νικόλας (ενας κατα τα αλλα συμπαθής άνθρωπος)

  65. … και κάτι ακόμα, anagnostis, γι αυτό που λες στο σχόλιό σου για τη διαφημιστικήεπικοινωνια με εταιρεία μεσω της διαφημιστικής της; αν ειναι δυνατόν»), σα να φταίμε οι συντάκτες γι αυτό. Το κομμένο ρεπορτάζ το αναφέρει επί λέξει: «H αλυσίδα Goody’s απάντησε στις ερωτήσεις της Κ.Ε. μέσω της διαφημιστικής εταιρείας Progressive». Λες να ταν δικιά μας επιλογή να μιλήσουμε με τη Goody’s μέσω της διαφημιστικής; Επικοινωνήσαμε απευθείας με τη Goody’s, μας είπαν ότι θα μας πάρουν πίσω, και λίγο αργότερα μας τηλεφώνησαν από την… PRogressive. Θα μπορούσαμε να την απαλείψουμε τη λεπτομέρεια αλλά τη βάλαμε στο ρεπορτάζ ακριβώς για να δείξουμε πώς αντιμετωπίζουν οι εταιρείες στην Ελλάδα τους δημοσιογράφους που κάνουν ερωτήσεις.

    Άλλο και τούτο: Τόσο καιρό οι επιτελείς της Κ.Ε. με κατηγορούσαν (παρασκηνιακά πάντα) ότι αδίκησα τη Goody’s, τώρα θα μου πεις ότι την ευνόησα κιόλας…

    Νικόλας

  66. Μια ερώτηση μόνο. Πως μπορώ να καταχωρήσω διαφήμιση στο blog σας;

  67. Νικόλα,
    αντιθέτως με τον ΙΖ, πιστεύω ότι πρέπει να απαντάς δυστυχώς σε όλες τις επιθέσεις. Βλέπε Δουκάκης.

  68. ΙΖ,
    Με έξι λέξεις τα λες σχεδόν όλα αλλά επίτρεψέ μου να σου απαντήσω με πολλές περισσότερες.
    Συμφωνώ μαζί σου. Τα ΟΝΟΜΑΤΑ είναι καίριο μέρος του προβλήματος. Την υπόθεση του Ασωπού την ξέρω μόνο ως αναγνώστης, και πάλι όχι καλά. Αλλά δεν χρειάζεται να ναι κανείς ειδικός, ούτε δημοσιογράφος, για να παρατηρήσει πως τα ΜΜΕ (ακόμα και αυτά που ασχολήθηκαν ζεστά με το θέμα) προσπάθησαν κομψά να αποφύγουν όσο μπορούσαν κάθε αναφορά ή προβολή των ονομάτων των εταιρειών που σχετίζονται με τη ρύπανση. Σημειώστε ότι εδώ δεν μιλάμε για καμιά ριψοκίνδυνη δημοσιογραφική έρευνα αλλά για απλή αναπαραγωγή και προβολή στοιχείων που είναι δημόσια. Αλλά ακόμα και αυτό στη σημερινή δημοσιογραφική συγκυρία είναι συχνά ταμπού. Η πλάκα είναι ότι φέρνουμε την Έριν Μπρόκοβιτς στην Ελλάδα (την αμερικανίδα που είχε την «εμπάθεια» να στραφεί στην Αμερική εναντίον συγκεκριμένης εταιρείας) αλλά στα καθημάς επιμένουμε να μην αναφερόμαστε ονόματα. Αλλά είπαμε, οι Αμερικάνοι είναι ξεπουλημένοι – εμείς είμαστε οι ξύπνιοι…
    Νικόλας

  69. The Diaploki Reloaded

    Λίγα λόγια για την ταινία:

    Ο νομικός Ν ζει μια μυστική ζωή ως δημοσιογράφος υπό το ψευδώνυμο «Boublis». Επιθυμεί να μάθει την απάντηση στην ερώτηση «ποιός ελέγχει τη Diaploki;». Αινιγματικά email που εμφανίζονται στον υπολογιστή του και μια περιπέτεια με αρχισυντάκτες και διευθυντές εφημερίδων τον οδηγεί σε μια ομάδα που καθοδηγείται από τον μυστηριώδη Ορφέα, ένα άτομο που του προσφέρει την δυνατότητα να μάθει την αλήθεια για τη Diaploki.

    Ο Boublis δέχεται και έπειτα από μια παράξενη διαδικασία ξυπνά απότομα σε ένα καθιστικό γεμάτο πολυθρόνες. Το σώμα του είναι συνδεδεμένο με καλώδια σε μια οθόνη τηλεόρασης, στην οποία είναι συνδεδεμένα αμέτρητα παρόμοια καθιστικά που περιέχουν άλλους ανθρώπους. Σώζεται από τον Ορφέα που τον παίρνει στο σκάφος του, το eleftheroutopia.wordpress.com και του εξηγεί την κατάσταση. Το έτος είναι περίπου 2008, και η ανθρωπότητα βρίσκεται σε πόλεμο ενάντια στους ευφυείς διαπλεκόμενους που δημιουργήθηκαν στα τέλη του 20ου αιώνα. Ο ουρανός καλύπτεται από νόμους που δημιουργήθηκαν από τους ανθρώπους σε μία προσπάθεια να κοπεί ο ανεφοδιασμός των διαπλεκόμενων με χρήμα.

    Οι διαπλεκόμενοι απάντησαν με τη χρησιμοποίηση των ανθρώπινων όντων ως πηγή χρήματος, τοποθετώντας πολλούς ανθρώπους σε μεγάλες εταιρείες για την συγκομιδή της υπεραξίας που παράγει το σώμα και ο εγκέφαλός τους. Ο κόσμος που ζούσε ο Ν από τη γέννηση του είναι το Diaploki, ένα ψευδαισθητικό εικονικό κατασκεύασμα πραγματικότητας του κόσμου όπως το δημιούργησαν τα ΜΜΕ, ελεγχόμενα από τους διαπλεκόμενους για να κρατήσει τον ανθρώπινο πληθυσμό υπάκουο. Ο Ορφέας και το πλήρωμά του είναι μια ομάδα ελεύθερων ανθρώπων που «αποσυνδέθηκαν» από τη Diaploki και στρατολογήθηκαν στην αντίστασή ενάντια στη λογοκρισία. Ο Ορφέας θεωρεί ότι ο Ν είναι ο «εκλεκτός» …

    Η συνέχεια επί της οθόνης.

  70. Οράτιε, προς τι η ειρωνεία;

  71. …όσες κι αν χτίζουν φυλακές
    κι αν ο κλοιός στενεύει
    ο νους μας είν’ αληταριό
    που όλο θα δραπετεύει…..

    Θ. Παπακωνσταντίνου

    το αντιγράφω και στο αφιερώνω

    Αλέκος Λύτρας

    Υγ. είσαι και σαν αερικό ούτως ή άλλως ρε μπαγάσα…

    Υγ2. http://www.youtube.com/watch?v=0daJ3PsOI2I
    λίγο μελό σαν ασπρόμαυρη ελληνική ταινία αλλά αυτό ήρθε στο μυαλό όταν διάβασα το blog…

  72. Νομίζω Νικόλα ότι σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σκεφτείς ξεκάθαρα ποιός είναι ο στόχος σου. Η ανάκτηση της δουλειάς σου στην ΚΕ; η χρηματική αποζημίωση μέσω μηνύσεως προς την εφημερίδα; η ηθική αποζημίωση μέσω του μπλογκ; το θέμα έχει ξεπεράσει την απλή δημοσιοποίηση των γεγονότων και θα πρέπει να θέσεις προσωπικούς στόχους και όρια.

  73. Φίλε Νίκολα καλό κουράγιο στον δίκαιο αγώνα σου και μια υπενθύμιση στον/στην ΙΖ. Τα ΟΝΟΜΑΤΑ των εταιρειών που έφαγαν πρόστιμο για τον Ασωπό τα έβγαλε πρώτη η «Κ.Ε.» (18/11/2007).

  74. Με αναλυτικά στοιχεία για τις παραβάσεις τους.

  75. Y, έχεις δίκιο. Όντως η Κ.Ε. τα έγραψε τα ονόματα, και (όπως διαπίστωσα, αναζητώντας το φύλλο) προέβαλε μάλιστα το θέμα στην πρώτη της σελίδα: http://www.enet.gr/online/dspphoto?id=202450.
    Νικόλας

  76. Διάβασα αρκετό από το περιεχόμενο του blog και το επίμαχο άρθρο.

    Καταλαβαίνω την αγανάκτηση όλων με την υπόθεση και με τη γενικότερη τακτική της λογοκρισίας. Αλλά – αν ήταν στο χέρι μου θα άλλαζα τόνο στο κομμάτι που αφορά στα Goody’s. Επειδή χρησιμοποιούν φοινικέλαιο που σε αναλογίες μεγαλύτερες του 7-10% ημερησίως αυξάνει την πιθανότητα καρδιαγγειακού επεισοδίου, δε σημαίνει ότι αν φας θα πάθεις κάτι. Αν τρως συνέχεια, τότε ας πρόσεχες φίλε/φίλη – δε φταίνε τα Goody’s αλλά εσύ και η κυβέρνηση φυσικά γιατί δε σε ενημέρωσε για τη σωστή διατροφή.

    Το συμπέρασμα που θέλω να βγάλω είναι: Επειδή ένα άρθρο μπορεί να έχει πολύ μεγάλη δύναμη, καλό είναι να είναι αντικειμενικό – στη συγκεκριμένη περίπτωση θα μπορούσε π.χ. να αναφερθεί ότι καλό είναι (αν όχι απαραίτητο) να προσέχουμε τη δίαιτά μας. Όπως θα πρέπει να αποφεύγουμε διάφορες καταχρήσεις. Ή μήπως θα πρέπει να απαγορεύσουμε κάθε είδος που μπορούμε να καταχραστούμε για να μη μπαίνουμε στον πειρασμό;

    Καλά κάνεις και τα γράφεις αλλά πρέπει να παρουσιάζεις στο πλαίσιο όπου ανήκουν. Αν σου ζητήθηκε να το αλλάξεις σύμφωνα με το σκεπτικό που παρουσίασα νομίζω ότι θα έπρεπε να το είχες κάνει. Δεν είμαι υπέρ της λογοκρισίας αλλά υπέρ της αντικειμενικής και σφαιρικής ενημέρωσης.

  77. Φίλε Νικόλα,
    περιγράφεις με πολύ κομψό τρόπο όσα γίνονται μέσα στην εφημερίδα. Γνωρίζεις, όπως όλοι άλλωστε, πολύ περισσότερα. Όχι μόνο για την επιχειρηματία-«δημοσιογράφο»-κυρία του Κολωνακίου αλλά και για τις άλλες «φίλες»-προστατευόμενες των Βλαστάρη-Σιαφάκα.
    Δεν είναι τυχαίο που όταν ήρθαν στην εφημερίδα έπεσε σήμα «να τις προσέχουν». ‘Εκτοτε μένουν στο απυρόβλητο όποια πατάτα κι αν δημοσιεύσουν. Και είναι πολλές και γνωστές στους ανθρώπους του ρεπορτάζ.
    Μην μασάς και προχώρα. Γρήγορα θα αποδείξεις οτι αυτοί οι τύποι δεν έχουν καμία σχέση με τη δημοσιογραφία.

  78. kai eseis phgate kai to katageilate sthn esiea?
    an einai dynaton.yparxoun megalyteroi alhtes apo aytoys tous ‘kyrious’????aytoi kai an einai xwmenoi ston burko ths diaplokhs.autoi exoun katastrepsei thn patrida kai to ethnos!!!kai pu eisai akoma…………..

  79. Μερικά πράγματα τα υποψιάζεσαι αλλά δεν θες ποτέ να τα πιστέψεις.

    Όταν γίνονται σοκάρεσε παρόλο που τα περίμενες, και
    υποθέτεις ότι σου λένε ψέματα.

    Όταν έχουν γίνει και περάσει και καμιά βδομάδα το ξεχνάς
    θεορώντας ότι είναι μεμονωμένο.

    Στο σπίτι μου έχω αφήσει εδώ και τρεις μήνες δυο λάδια
    (αυτά που υποτίθεται ότι είχαν ορυκτέλαιο για να
    θυμάμε να μην ξαναπάρω).

    Τώρα πρέπει να προσθέσω και μια ελευθεροτυπία.

    με εκτίμηση

  80. Ισως εάν κάποιος δεν έχει ασχοληθεί πολύ με τα τρόφιμα δεν μπορεί να καταλάβει την έκταση πού έχουν τα τράνς λιπαρά μέσα στη διατροφή μας και τα τεράστια οικονομικά συμφέροντα που αναπόφευκτα σχετίζονται με αυτά. Πέραν λοιπόν των φάστ φούντ υπάρχει η μεγάλη βιομηχανία της σφολιάτας είτε στα κατεψυγμένα τυροτοπυτοειδή είτε στίς φρεσκοψημένες τυρόπιτεσ των αλυσίδων , σχολέιων, κλπ. Συμβαίνει λοιπόν το ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ (γιαυτό και σάς βάζω όλη την εγκύκλιο του Υπουργείου… ΥΓΕΙΑΣ του 2006) όπου ενώ αναφέρει σε όλα τα άλλα τρόφιμα και επαναλαμβάνει κουραστικά τό » τα trans λιπαρά να μην υπερβαινουν το 2%» όταν φτάνει στίς τυρόπιτες στό τέλος της εγκυκλίου, πού έχουν και τα πολύ πολύ περοισσότερα (το ψωμάκι πόσα νάχει ??) ΚΕΝΙ ΤΟΥ ΜΠΕΚΙ ΨΙΛΟΚΟΜΜΕΝΟ ….

    ΤΙ ΝΑ ΓΡΑΨΩ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟ ???

    ΑΠΑΝΤΕΣ ΠΟΥΛΗΜΕΝΟΙ (ΣΗΜ. ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΝΤΑΡΤΗΣ ΜΑΣ Τ. ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ κ. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ).

    ΣΑΣ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΙΔΩ………ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ …

    ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΣΤΑ ΚΥΛΙΚΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ & ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Π.Ε. & Δ.Ε.
    • Αρ. Πρωτ. ΔΥ1γ/Γ.Π./ 73828
    • ΦΕΚ 1183 / 31-08-2006 τ.Β΄

    • Σάντουιτς – τόστ τυποποιημένα
    Με ψωμί ολικής αλέσεως ή λευκό ……… Αν προστεθεί μαργαρίνη τότε η περιεκτικότητα της σε trans λιπαρά δεν πρέπει να υπερβαίνει το 2% των ολικών λιπιδίων.
    • Απλά αρτοσκευάσματα
    ……..(αν περιέχονται λιπαρές ουσίες τα trans λιπαρά δεν πρέπει να υπερβαίνουν το 2% των ολικών λιπιδίων), σε ατομική συσκευασία (έως 50 g.).
    • Μπισκότα απλά, με τις παρακάτω προδιαγραφές:
    • 1. Η περιεκτικότητά τους σε trans λιπαρά να μην υπερβαίνει το 2% των ολικών λιπιδίων.
    • Δ. Τυρόπιτα – σπανακόπιτα,
    (βάρους έως 200 g.)
    • Με τυρί φέτα ή κασέρι

    (ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ?? , ΝΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΦΕΤΑ Η ΚΑΣΕΡΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΥΡΟΠΙΤΕΣ , ΟΧΙ ΑΠΟ ΠΟΛΥΑΙΘΥΛΕΝΙΟ) ……

    ΨΗΦΙΣΤΕ ΜΕ, ΨΗΦΙΣΤΕ ΜΕ …………

  81. kali synexeia

  82. ΟΣΑ ΓΡΑΦΤΑ ΚΙ ΑΝ ΘΑ ΚΑΨΟΥΝ, ΣΤΟ ΦΩΣ ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΝ ΦΩΤΙΑ
    ΟΣΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΙ ΑΝ ΘΑΨΟΥΝ , ΛΕΥΤΕΡΗ ΜΕΝΕΙ ΚΑΡΔΙΑ…

  83. «Σώπα μη μιλάς»
    Σώπα, μη μιλάς, είναι ντροπή / κόψ’ τη φωνή σου / σώπασε επιτέλους / κι αν ο λόγος είναι αργυρός η σιωπή είναι χρυσός.
    Τα πρώτα λόγια που άκουσα από παιδί / έκλαιγα, γέλαγα, έπαιζα μου λέγανε «σώπα».
    Στο σχολείο μού κρύψαν την αλήθεια τη μισή, / μου λέγανε: «εσένα τι σε νοιάζει; Σώπα!»
    Με φιλούσε το πρώτο κορίτσι που ερωτεύτηκα και μου λέγανε: / «κοίτα μην πεις τίποτα, σσσσ… σώπα!».
    Κόψε τη φωνή σου και μη μιλάς, σώπαινε. / Και αυτό βάσταξε μέχρι τα είκοσί μου χρόνια.
    Ο λόγος του μεγάλου / η σιωπή του μικρού.
    Έβλεπα αίματα στο πεζοδρόμιο, / «τι σε νοιάζει εσένα;», μου λέγανε, / «θα βρεις το μπελά σου, σώπα».
    Αργότερα φωνάζανε οι προϊστάμενοι / «μη χώνεις τη μύτη σου παντού, / κάνε πως δεν καταλαβαίνεις, σώπα».
    Παντρεύτηκα, έκανα παιδιά, / η γυναίκα μου ήταν τίμια κι εργατική και / ήξερε να σωπαίνει. Είχε μάνα συνετή , που της έλεγε «σώπα».
    Σε χρόνια δίσεκτα οι γονείς, οι γείτονες με συμβουλεύανε / «μην ανακατεύεσαι, κάνε πως δεν είδες τίποτα. Σώπα». / Μπορεί να μην είχαμε με δαύτους γνωριμίες ζηλευτές, / με τους γείτονες, μας ένωνε, όμως, το «σώπα».
    Σώπα ο ένας, σώπα ο άλλος σώπα οι επάνω, σώπα οι κάτω, / σώπα όλη η πολυκατοικία και όλο το τετράγωνο. / Σώπα οι δρόμοι οι κάθετοι και οι δρόμοι οι παράλληλοι. / Κατάπιαμε τη γλώσσά μας. / Στόμα έχουμε και μιλιά δεν έχουμε. / Φτιάξαμε το σύλλογο του «σώπα». / και μαζευτήκαμε πολλοί / μία πολιτεία ολόκληρη, μια δύναμη μεγάλη, αλλά μουγγή!
    Πετύχαμε πολλά, φτάσαμε ψηλά, μας δώσανε παράσημα, / τα πάντα κι όλα πολύ. / Εύκολα, μόνο με το «σώπα». / Μεγάλη τέχνη αυτό το «σώπα».
    Μάθε το στη γυναίκα σου, στο παιδί σου, στην πεθερά σου / κι όταν νιώσεις ανάγκη να μιλήσεις ξερίζωσε τη γλώσσά σου / και κάν’ την να σωπάσει. / Κόψ’ την σύρριζα. / Πέτα την στα σκυλιά. / Το μόνο άχρηστο όργανο από τη στιγμή που δεν το μεταχειρίζεσαι σωστά.
    Δεν θα έχεις έτσι εφιάλτες, τύψεις κι αμφιβολίες. / Δε θα ντρέπεσαι τα παιδιά σου και θα γλιτώσεις από το βραχνά να μιλάς. / Χωρίς να μιλάς, να λες «έχετε δίκιο, είμαι σαν κι εσάς»
    Αχ! Πόσο θα ‘θελα να μιλήσω ο κερατάς.
    Και δεν θα μιλάς, / θα γίνεις φαφλατάς, / θα σαλιαρίζεις αντί να μιλάς .
    Κόψε τη γλώσσά σου, κόψ’ την αμέσως. / Δεν έχεις περιθώρια. / Γίνε μουγγός.
    Αφού δε θα μιλήσεις, καλύτερα να το τολμήσεις. Κόψε τη γλώσσά σου.
    Για να είσαι τουλάχιστον σωστός στα σχέδια και στα όνειρά μου, / ανάμεσα σε λυγμούς και σε παροξυσμούς κρατώ τη γλώσσά μου, / γιατί νομίζω πως θα ‘ρθει η στιγμή που δεν θα αντέξω / και θα ξεσπάσω και δεν θα φοβηθώ και θα ελπίζω / και κάθε στιγμή το λαρύγγι μου θα γεμίζω με ένα φθόγγο, / με έναν ψίθυρο , με ένα τραύλισμα, με μια κραυγή που θα μου λέει: ΜΙΛΑ!…»

  84. Τώρα καταλάβατε γιατί πάνε να φάνε το Internet??? ΕΕΕΕΕΕ??

    Καταλάβατε γιατί τα media, παίζουν μόνο αρνητικές ειδήσεις γι αυτό???

    Χαμπάρι ακόμα?

  85. Οι εφημερίδες, τα ραδιόφωνα και τα κανάλια ελέγχονται εύκολα. Πέντε άνθρωποι τα έχουν όλα. Τα μπλογκς όμως όχι. Για αυτό και όλοι οι σοβαροί άνθρωποι ενημερώνονται μόνο από το ίντερνετ πλέον. Στα υπόλοιπα ΜΜΕ απλώς χαζεύουν για να δούνε που το πάνε.

  86. Mania save us.
    Τι λέτε ρε παιδιά, τι είναι η «Μάνια», η πλούσια ανθρωπίστρια που θα σώσει την εφημερίδα απτους κακούς?

    Παίζονται οικονομικά συμφέροντα εκατομμυρίων και προφανώς τα λεφτά σε τέτοιες περιτπώσεις μπαίνουν πάνω από τον άνθρωπο.

    Χούντα είναι θα περάσει.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: